Hulp voor leden

In deze tijden veranderen er heel veel zaken op internet. Dat heeft te maken met beveiligingen, spamfilter, malware, firewalls, inbreken enzovoort en noem maar op.

Het bestuur wil graag zorgen dat je de website bezoekt. Vandaar dat we deze pagina speciaal voor leden hebben gemaakt.

Probleem Inlogproblemen
 veel leden vergeten hun inlognaam.
veel leden vergeten hun wachtwoord.
Let op Hoofd en Kleine letters en leestekens zoals !@#$%^&*() etc.
Oplossing inlogprobleem
1. Vraag eerst je inlognaam op. Dat gaat via je e-mail adres dat bekend is bij de vereniging.
2. Pas met de dan bekende inlognaam je wachtwoord aan.
3. Let vooral op hoofd en kleine letters en leestekens. Kijk of je toetsenbord wel het juiste leesteken tikt.
4. Log opnieuw in en bewaar het wachtwoord en toegangscode.
Waar werk je aan je inlogprobleem?
Op een computer en tablet in het rechtermenu en op een kleine tablet of telefoon helemaal naar onder scrollen. Klik op vergeten en volg de instructies. Let op hoofd en kleine letters. 
5. Registreren kan alleen door lid te worden.

Probleem geen berichten of geen mail.
Het is ons gebleken dat alle e-mail van of via onze mailserver aan een adres dat wordt afgehandeld door de KPN server kpnxchange.com sinds vrijdag 22 juli j.l. werd tegengehouden omdat onze server op een zwarte lijst zou staan. Daardoor kon e-mail aan adressen in de domeinen kpnmail.nl, hetnet.nl, planet.nl, telfort.nl, tiscali.nl en 12move.nl  niet worden bezorgd.

Sinds september controleren wij ook of je E-Mail adres thuis op een spamfilter voorkomt, dus of je zelf geen spammer bent geworden.

Oplossing geen berichten of geen mail.
Van het KPN Abuse Team (abuse@kpn.com) vernamen we dat KPN zowel een eigen blacklist (blacklist.kpnmail.nl) als de blacklist van Symantec gebruikt. Wij hebben gevraagd ons van deze lijsten af te halen.
Het KPN abuse team heeft ons op 10-10-2018 het volgende gemeld: Wij hebben het door u doorgestuurde bericht inmiddels aangemeld bij onze anti-spam leverancier. De filters van onze leverancier zullen binnen 24 uur worden bijgewerkt. 

Mail van mensennatuur.nl komt in jouw eigen spamfilter.
Het kan gebeuren dat onze mail in jouw outlook of jouw mailprogramma in een spammap terecht komt. Het kan zelfs gebeuren dat je spamfilter van de PC de mail tegenhoud.
Je moet dan altijd naar je PC of naar de webmail van je provider gaan en in die map daar kijken. Op je telefoon of tablet lukt dat meestal niet.
Bij je eigen provider kun je opvragen waar het spamfilter staat. Bij KPN weten we nu dat dit meestal via je webmail (dus op de website van KPN) op te lossen is.
Als je de map gevonden hebt waar onze mailtjes of nieuwsbrieven staan, klik je op de mail en voeg je het adres toe aan vertrouwde adressen.

Hier het adres om bij KPN je spam te onderscheppen. https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp 

Lukt het nog niet, stuur dan een berichtje via het contactformulier.